Monday, 16 October 2017

Jwt forex


Dagens aktiemarknad Nyheter amp Analys Realtid efter timmar Pre-Market Nyheter Flash Quote Sammanfattning Citat Interactive Charts Standardinställning Observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på NASDAQ. Om du, när som helst, är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila isfeedbacknasdaq. Vänligen bekräfta ditt val: Du har valt att ändra standardinställningen för Quotes Search. Detta kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen, eller du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar Vi har en tjänst att fråga Vänligen inaktivera din annons blockerare (eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade) så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och data du kommer att förvänta oss från oss. Publicistas de la Universidad del Pacfico och UNIACC respekterar. Iniciaron su carrera profesional como dupla en JWT år 1999, kommer du att hitta på Savory, Super 8, Trencito Quix och Adidas. Llegaron en Ogilvy Mather el oo 2003 och är en av de ledande företagen av generaldirektörerna. Unilever Bestfoods (Hellmanns, Malloa, JB och Ades) Unilever HPC (Le Sancy, Dove, mjuk), Unilever Bestfoods (Hellmanns, Malloa, JB och Ades), Unilever HPC (Le Sancy, Dove, mjuk) Brahma, Stella Artois, Becker, Kia, Banco Credichile, Lider, Terra, Proctergamble (Duracell, Braun, Gillette), Cdf, Bata, Bubblegummers, Tarjetas Ms. Adems, deltaron och trabajos och pitchs internacionales de viktigaste aspekterna av Coca Cola, Fanta , Coors Light, Hellmanns, Kraft y Dove. En månad för 2009 är en av de största företagen. En av de mest framgångsrika spelarna är CDF, Lipigas, ABCdin, Diario Financiero, Soprol, CIC, Doggis, BCI Nova, Duoc UC, Vino Gato, Castillo de Molina, Procter Gamble, BMW, entre otras. Entre 2011 och 2013, Sebastin Alvarado, Emigr Al Emirato rabe de Dubai, Donde se desempe como Associated Creative Director och Impact BBDO, en lastbil Mercedes Benz, Visa y Mars. Han sido premiados och los ms importantes internacionales de publicidad, entre ellos 5 leones en el festival de Cannes Lions och premios en FIAP, ACHAP, Gunn Report, Clio, El Ojo de Iberoamrica, El Sol de San Sebastin, New York Festival, The London International Advertising Award, Wave Festival. Tambin han sido destacados en numerosas oportunidades och los Effie Awards. Han bildade en del av en avdelningschef för Chile och han var jurister och Wave, ACHAP, FIAP, El Ojo de Iberoamrica, Cannes Lions Young Creative, Crculo de Creativos de EE. UE. Hispano, Desachate Uruguay och Nicols Lpez-tambin kommer att ses som utvärderare för CNTV durante el 2010. Publicistas de Universidad del Pacfico och UNIACC respekterar. Iniciaron su carrera profesional como dupla en JWT år 1999, kommer du att hitta på Savory, Super 8, Trencito Quix och Adidas. Llegaron en Ogilvy Mather el oo 2003 och är en av de ledande företagen av generaldirektörerna. Unilever Bestfoods (Hellmanns, Malloa, JB och Ades) Unilever HPC (Le Sancy, Dove, mjuk), Unilever Bestfoods (Hellmanns, Malloa, JB och Ades), Unilever HPC (Le Sancy, Dove, mjuk) Brahma, Stella Artois, Becker, Kia, Banco Credichile, Lider, Terra, Proctergamble (Duracell, Braun, Gillette), Cdf, Bata, Bubblegummers, Tarjetas Ms. Adems, deltaron och trabajos och pitchs internacionales de viktigaste aspekterna av Coca Cola, Fanta , Coors Light, Hellmanns, Kraft y Dove. En månad för 2009 är en av de största företagen. En av de mest framgångsrika spelarna är CDF, Lipigas, ABCdin, Diario Financiero, Soprol, CIC, Doggis, BCI Nova, Duoc UC, Vino Gato, Castillo de Molina, Procter Gamble, BMW, entre otras. Entre 2011 och 2013, Sebastin Alvarado, Emigr Al Emirato rabe de Dubai, Donde se desempe como Associated Creative Director och Impact BBDO, en lastbil Mercedes Benz, Visa y Mars. Han sido premiados och los ms importantes internacionales de publicidad, entre ellos 5 leones en el festival de Cannes Lions och premios en FIAP, ACHAP, Gunn Report, Clio, El Ojo de Iberoamrica, El Sol de San Sebastin, New York Festival, The London International Advertising Award, Wave Festival. Tambin han sido destacados en numerosas oportunidades och los Effie Awards. Han bildade en del av en avdelningschef för Chile och han var jurister och Wave, ACHAP, FIAP, El Ojo de Iberoamrica, Cannes Lions Young Creative, Crculo de Creativos de EE. UE. Hispano, Desachate Uruguay och Nicols Lpez-tambin kommer att se ut som utvärderare för CNTV durante el 2010. Inici su carrera och Ogilvy Mather är en böter från 2004 som inte är en följd av Kimberly Clark, Unilever HPC, Duracell, Gillette, Braun, Le Sancy, Kia och Brahma, entre otras. Tras dos aos fue nombrado direktör de cuentas, en cargo de las marcas Lipigas, CDF, Procter Gamble, Banco Credichile, Fondo Esperanza och Tarjetas Ms de Cencosud. El ao 2008 lleg a la agencia Puerto como direktör de cuentas. En av de största företagen i USA, ABCdin, CDF, Lipigas, Duoc UC, Forex Chile, Cementos Bo Bo, Doggis, Bolsa de Comercio de Santiago, Lifan Motors, entre otras. År 2010 publicerades och offentliggjordes de nuvarande företagen och exportörerna av den kommersiella SVS Special-tjejen, företrädare för den amerikanska regeringen i Asien och i Sudeste Asitico. En 2012 är en direktör som generaldirektör för digitala och digitala Redon, Donde Trabaja, en bil från Garnier, Honda, CCU Corporation, Doggis, Juan Maestro, Popeyes, Absolut Vodka, Mall Center, Vino Gato, Castillo de Molina , Manquehuito, TVN och Toddy, entre otras. I början av 1973 kom tre ledande reklamkammare för att diskutera kreativitetens tillstånd i reklam. Det var en av de viktigaste festivalerna i Cannes, Effie Awards, Cannes Lions och El Ojo de Iberoamrica. De ville göra något om mediokriden, nöjet med status quo, trögheten som verkade genomföra organ och människor. De tre personerna, Diwan Arun Nanda, Ajit Balakrishnan och Mohammed Khan. kom fram med en spelplan för att starta sin egen reklambyrå Rediffusion. En byrå som skulle vara passionerad och djärv en agentur som skulle ta äganderätt till kunder och deras arbete till nya höjder en byrå som skulle skapa oerhört, kategori-busting arbete. Läs mer YR-nätverket har en stark närvaro i ledande städer och länder över hela världen. Vi har över 300 anställda som arbetar i 6 viktiga städer på subkontinenten. DIWAN ARUN NANDA, CHARLES MANAGING DIRECTOR Diwan Arun Nanda är ordförande och VD för Rediffusion-YampR. Han är en bransch veteran med över 40 års erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och reklam. En guldmedalist från den första satsen indiska institutet för förvaltning, Ahmedabad, är han idag en av de mest inflytelserika proffs i Indiarsquos reklambrorskap. Han har varit rådgivare för den sena mr. Rajiv Gandhi och en medlem av Jawaharlal Nehru Centenary Committee (en del av regeringen för Indiens regeringssekretariat). Han har varit på juryen vid filmfestivalen i Cannes, ledare för den indiska delegationen till den asiatiska annonseringskongressen i Tokyo 1993 och presidenten för reklambyråns förening mellan Indien 1993-1995 och 1999-2000. Han har tilldelats AAAI-Premnarayen Award för sitt enastående bidrag till indisk reklam. Dessutom tjänstgör Nanda på styrelsen för flera nationella och multinationella företag, såsom Rediff, Clariant Chemicals och Eveready Industries. Mr Nanda har gratulerats med Distinguished Alumni Award av Loyola College, Chennai och IIM-Ahmedabad. Han var också mottagare av Indiens Merit Scholarship. UTTIO MAJUMDAR, VERKSAMHETEN - MUMBAI Innan hon gick med i Rediffusion Y amp R var Uttio vice vd och koncernchef vid J Walter Thompson, Kolkata. Han ledde agenturlaget på Exide, ITC Limited (Tobacco Brands Amp Corporate), Tata Steel, Berger Paints och The Telegraph. Uttio är välkänt för att omvandla byråförhållandet på dessa konton. Uttio var en av de tidiga flyttarna i det digitala rymden långt tillbaka 2000 när han flyttade till JWT, Chennai och var inblandad i att inrätta en specialiserad integrerad kommunikationscell med fokus på dotcoms och IT-projekt. Ledde byråns team på Satyam Infoway (eBusinessamp B2B Portals), SSI Technologies, NetFinex, ApolloLife och TexWorld. Han har framgångsrikt drivit digitala initiativ för kunder som Exide och Tata Tiscon. Uttio spelade en viktig roll under de första dagarna av mobiltelefoni i Indien och var ansvarig för utvecklingen av kommunikationsprogram för att driva konsumentmedvetenhet och utbildning om den nyfödda kategorin och hantera kommunikationen för tidiga fusioner och förvärv som omvandlingen av Modi Telstra till Krydda. Arbetade över två cirklar (Modi Telstra i Kolkata och SkyCell i Chennai) Några av de stora kunderna som han har arbetat med under hans omsorgsområden inkluderar Exide, ITC Limited (Tobacco Brands Amp Corporate), Tata Steel, Berger Paints och The Telegraph, Satyam Infoway (eBusinessamp B2B Portals), SSI Technologies, NetFinex, SkyCell Cellular, ApolloLife, Ashok Leyland, Pepsi (Regional) TexWorld, Bata, Bergerfärger, Modi Telstra, TopazBlade Reckitt Piramal, Bergerfärger, Century Ply, Tata Tiscon. Uttio är medlem av Young Indianers forum för CII (Confederation of Indian Industry) ndash som deltar i olika aktiviteter med ungdomar för att främja en positiv attityd och utsikter. DHUNJI S. WADIA, PRESIDENT Med över 25 års erfarenhet i verksamheten har Dhunji varit förknippat med stora nationella och internationella varumärken (Parle, TATA, Unilever, Nike, Levi Strauss, Diamond Trading Co, Kellogg, Aditya Birla Group, SONY Entertainment Television ndash SAB och PAL, Kotak för att bara nämna några). Dhunji är också VD på Everest Brand Solutions, som ingår i Rediffusion YampR, Indien. Dhunji är en MBA från Jamnalal Bajaj Institute of Management Studies, Bombay University. Under hans ledning har Everest vuxit i snabb takt och byggt ett formidabelt rykte på sin professionella förmåga över ett brett spektrum av marknadsföringskommunikationstjänster. År 2013 vann Everest varumärkesrevitaliseringspriset för Brand Everest, vid lsquoGlobal Excellence Awards39 av World Brand Congress. Everest bedömdes också det lsquoHappiest Agency i Indiarsquo av AFAQsrsquo Agency Happiness Report 2013 (oberoende av alla Indiska reklambyråer från IPSOS). Han har varit Managing Partner på JWT, det organ där han tillbringade 18 år av sin karriär. JWT gjorde historia under 2008 efter att ha vunnit ett Grand Prix och en integrerad titanium Cannes Lion, båda en första för Indien. JWT vann också Grand Prix på The Jay Chiat Planning Awards 2008, en första för Indien ännu en gång. SUMAN VERMA, VERKSAMHET - DELHI Med över 22 års erfarenhet av reklam har Suman varit ledande i över 10 år. Hennes senaste uppdrag var vice verkställande direktör, Executive Director, JWT India och ledde GSK och Hamdard-kontot. I sin stora annonsupplevelse har Suman fått värdefull erfarenhet av flera märken, över kategorier, inklusive Horlicks, Boost, Quaker Oats, ITC Tobacco: Wills, Classic, Insignia, Flake Amp, en mängd exportmärken, ITC Personal Care-produkter: Engage Deo , Fiama di Wills Talc, Radikal Rice, Tata Steel, Zee TV Bangla för att nämna några. Suman har en MBA från Jadavpur University, Kolkata och hedrar i engelsk litteratur från St. Xaviers College, Kolkata. RAHUL JAUHARI, HÖG KREATIVA ANVÄNDARE Rahul, i hans 18 års stint i branschen, står bakom synligt varumärkesarbete över ledande organ som Mccann Erickson, Lintas, Everest och Rediffusion YampR. Hans varumärkeserfarenhet spänner över Airtel, Tata Motors, Volvo, General Motors, Hindustan Times, Onida, Gillette, Indien idag, Business World, Cosmopolitan, Virgin Atlantic, Sab TV, Dabur, Canon, Maxx Mobile, Parle, CNN IBN, Kotak, Aditya Birla Retail, för att nämna några. Rahul var medlem i Radio Jury vid Cannes Lions International Festival of Creativity. Från att vinna guld i Cannes till Goafest har Rahul39s arbete vunnit en mängd metall över prisutställningar. Rahul ledde det kreativa arbetet på Airtel, det största kontot för agencyrsquos. Hans arbete med varumärken som Tata ACE (ChhotaaHaathi) och Tata Magic (Har Safar Main KahaaniHai) sprang framgångsrikt i åratal. Rahul och hans team har hjälpt till att bygga SAB TV från början till ett starkt varumärke i det indiska GEC-rummet. lsquoAsliMazaa Sab KeSaathAataahairsquo en linje som mynts av Rahul, är en kampanj som har stått tidstestet. Under hans klocka hade Everest rullat ut ett betydande arbete för Parle. Från en mest ovanlig uppsättning 5 andra TVCs för Parle G med titeln lsquoPehleWaliBaatrsquo, till synliga kampanjer för Londonderry, Parle Marie och nyligen lanserade Parle Simply Good. Under 2008 tog Rahul utmaningen att återuppfinna den tidigare SSCampB Lintas ndash-ledande nyckelföretaget som Volvo, DaburVatika, DSP Blackrock Mutual Funds, Beverage Partners Worldwide, Maxx Mobile, Sab TV för byrån, som var rechristened Pickle Lintas. Rahul började sin karriär med McCann Erickson och var med byrån i 4 år. SUPARNA MUCADAM, VICE PRESIDENT, REDIFFUSION Y R KOLKATA Suparna har över två decennier av branscherfarenhet. Under årens lopp har hon arbetat på JWT, Trikaya, Rediffusion YampR, AMSI Radio, Polar Fans och ledningsoperationer vid Genesis Advertising och Grey Group. Suparna har i sin stora annonsupplevelse arbetat med flera varumärken, över olika kategorier, inklusive Times of India, Goodricke Tea, Tata Steel, Spencerrsquos, Reliance Telecommunications, Shaw Wallace, West Bengal Industrial Development Corporation, National Insurance Company, TAJ Bengal, Tata Tea Dunlop, Rupainnerwear, Metro Cash Amp Carry, BOC, ONGC, Zee Bangla, UNICEF. Suparna är en alumna i Loreto House och J. D.Birla, Kolkata. NAVONIL CHATTERJEE, HUVUDSTRATEGI OFFICER Utnämnd i Hong Kong-baserad Media Magazine som en av Asiarsquos Top 10 Young Account Planners 2006 har Navonil vunnit flera nationella och internationella marknadsföringseffekter, inklusive guld, silver och bronzer i Effies, guld i New York AME, guld i PMAA, silver och brons i bland annat Asian Marketing Effectiveness Awards. Med över 17 års erfarenhet av reklam har Navonil ledt planeringsfunktionen över kunder som Hindustan Unilever, Levirsquo s, Pepsi, Godrej, Madura Garments, ITC, United Spirits Limited (USL), United Breweries (UB), ING Bank och Landmark Grupp för att nämna några. Men det enda märket som är kanske närmast sitt hjärta är Nike, där han spelat en nyckelrolle sedan han framgångsrikt lyckades på Chinnaswamy Stadium i Bangalore 2005. Navonil är medlem i gruppen från JWT där han arbetade i 15 år. En doktorand från MICA och en examen i engelska heder från St. Xavierrsquos College, Kolkata, Navonil är också en tillfällig fakultet vid ISB Hyderabad, IIM Bangalore och IIM Indore. HARI DESIKAN, CHENNAI OFFICE HEAD Hari kommer med en eklektisk blandning av färdigheter och erfarenheter. Han började sin karriär som telekomingenjör med Siemens. Han bestämde sig senare för att flytta till ett mer humant ansikte av kommunikationsteknik, först som en Brand Communications Manager med Trigger Jeans och sedan omvänd osmos förde honom till reklamvärlden. Hari har en erfarenhet av mer än 14 år i marknadsföring, varumärkeshantering och reklam, med stavar i kontohantering, strategisk planering med Hakuhudo, Ogilvy, TBWA, Saatchi amp Saatchi och Infectious arbetar på PampG (Pampers, Head Amp Shoulder), Henkel (Pril , Neem), Cavinkare (Chik Shampoo), TTK sjukvård, Stylespa, Panasonic, Skoda, OLX, Bharat Petroleum, SIFY, Polaris bland andra. Som entreprenör har Hari varit medstifter av en startagentur i Chennai. Utanför arbetsplatsen gillar Hari att hylla vad han kallar lsquopurposeful daydreamingrsquo ndash en övning som han bekänner är ett försök att hålla sitt sinne upptagen med bokstavligen någonting och allt är det att tänka på interna deacutecor eller resa. Hari är en ingenjörsexamen från P. S.G College of Technology. JAIDEEP MAHAJAN, NATIONAL CREATIVE HEAD Med över 17 års branscherfarenhet, kommer Jaideep Mahajan aka JD med en 100 plus International Amp National Awards och stort varumärke arbeta till hans kredit. Han har arbetat med byråer som JWT, Contract, Linen Lintas, McCann Erickson, Kuala Lumpur, Leo BurnettArc Worldwide, Kuala Lumpur och Rediffusion YampR. Hans nyligen lanserade Dabur Vatika Shampoo lsquoBrave Amp Beautifulrsquo-kampanj var en av de mest prata om 2014-15-kampanjen i Indien. Kampanjen fick över 90 miljoner Internetintryck på en månad. JD skapade några av de mest minnesvärda kampanjen för Airtel och LG. Han lanserade Airtel i Sri Lanka med enastående resultat om 75.000 bokningar gjorda på lanseringsdagen. Några av de stora klienterna som han har arbetat med under sin karriär är PepsiCo (Pepsi, Tropicana, Aquafina Amp Slice), LG, Airtel, Amway, Sony (Vaio, Cybershot, Bravia, Walkman Amp Handycam), monster, Tupperware Panasonic, Four Square Cigarettes (GPI), Yebhi, Cardekho, Dabur, Oppo Mobile, Volvo Personvagnar, Timex, Pizza Hut, Hero (Cycles Amp Splendor), MTS, Amway, ITC (Tea), Tata Water Plus amp Tata Gluco Plus , NIIT, Grasim Industries, Seagramrsquos, HCL, Microsoft, Bacardi, Coca-Cola, Motorola, GM, Nestle, Reckitt Amp Colman och Air Canada. JD är en kandidatexamen för konstnärlig konstnärlig konst, högskolan för konst och delhi och gjorde sitt ytdesignprogram från National Institute of Fashion Technology, Delhi. KALYANI SRIVASTAVA, VICE PRESIDENT, REDIFFUSION Y R Kalyani har över 15 års erfarenhet inom reklam, gästfrihet och konsultation. För närvarande hanterar hon Tata Grouprsquos mandat, vilket Rediffusion har lyckats sedan november 2011. Mandatet omfattar strategisk planering, media relationer, PR, ledning och offentlig rådgivning. Hon är också medlem i Privy Council - agencyrsquos ledningsrådgivande kommitté. Kalyani gick med i Rediffusion-YampR 2011. Hon tilldelades kontoret för ordföranden, Rediffusion Y amp R, Diwan Arun Nanda. Hon har closley arbetat med ordföranden för att strategisera och effektivisera olika projekt för företaget. Kalyani har framgångsrikt lett det nya affärsutvecklingsinitiativet för byrån och har också övervakat företagskommunikationsfunktionen. Hon var medverkande i att lansera Rediffusion Sunshine, CSR-rådgivande avdelningen för Rediffusion-YampR. Innan han gick med i Rediffusion-YampR var Kalyani Regional Manager West på Randstad Indien och ledde outsourcing-verksamheten. Hon förlovade sig med en stor portfölj av multinationella och indiska kunder som Reuters, GE, Tata AIA, HDFC AMC, Axis Bank, Asian Paints, JP Morgan för att nämna några. Kalyani startade sin karriär inom gästfrihet industy med Hotel Leela Venturersquos prestigefyllda Management Training Program 2000. Från det fortsatte hon vidare med att vara en del av Global Sales Team hos Mariott International Inc. Kalyani har en mästare i marknadsföring från Christ College, Bangalore och en examen i Hospitality Management från Robert Gordon University, Skottland. Hon har gjort sitt Management Development Program från IIM Bangalore om organisatorisk tillväxt och ledarskap. BHAUTIK MITHANI, KONCERNEN CFO Bhautik tar med bordet cirka 19 års erfarenhet av Projektutvärdering, Finansiell Modellering, Investeringsanalys, Forex Risk Management, Finansreglering, Revision, Risk Control amp MIS Development. Han är för närvarande CFO för Rediffusion-YampR Group som omfattar Rediffusion-YampR, Everest Brand Solutions, Rediffusion-Wunderman och Sudler amp Hennessey. Dessutom hanterar han också de ekonomiska aspekterna av två viktiga strategiska allianser i gruppen ndash RediffusionEdelman och TME-MPG. Han har varit kollektivt med gruppen i ca 8 år. Han är en ledande medlem av toppledningen utöver att ha till uppgift att dela upp affärsfunktionerna och tillhandahålla strategiska insatser. Innan han gick med Rediffusion-YampR på hans andra stans, var Bhautik med Prana Studios som VP-Finance. Han har också lämnat sitt varumärke hos Euro RSCG, Aneja Associates, och Chhajed Amp Doshi Chartered Accountants. Vid Rediffusion-YampR har han lyckats med att införa ett enhetligt kontokodningssystem över hela landet för konsolidering av konton för generering av konsoliderade MIS-rapporter på Corporate Office. Han har anseende att vara adept på att analysera befintliga system och förfaranden, förbereda kontinuitetsplaner, utforma interna kontrollsystem och underlätta effektiv beslutsfattande. Han är också en angelägen analytiker med exceptionella relationshanteringsfärdigheter och förmågor i samband med förhandlingar och förhandlingar med banker, finansinstitutioner och andra externa organ. Han är en Chartered Accountant från Institute of Chartered Accountants i Indien och är också en alumnus av Narsee Monjee College of Commerce amp ekonomi. Bhautik är en gadgetfreak och älskar teknik, förutom cricket och läsning av böcker. RAHUL SHARMA, PRESIDENT, REDIFFUSION KOMMUNIKATIONER Med tre decennier av erfarenhet och expertis över Indien, Singapore, Hongkong och UAE i media, politik, lagstiftning och företagsfrågor och politiska frågor leder Rahul laget på Rediffusion Communications (Public RelationsPublic Arm of Rediffusion YampR). Han är övergripande chef för verksamheten och leder Tata-koncernens mandat, som Rediffusion har lyckats sedan november 2011. Innan han gick med i Rediffusion var Rahul president, offentliga frågor (Indien och Sydasien) på Genesis Burson-Marsteller, där han har de senaste 4 åren engagerat och rådgivat, en stor portfölj av multinationella och indiska kunder. Rahul började som journalist på 1980-talet och arbetade med olika publikationer inklusive Business India och The Economic Times innan han gick med Reuters och lämnade Indien i mitten av 1990-talet. Efter anfall i Hong Kong, Sri Lanka och Singapore, som inkluderade rapportering och redigering av politiska och ekonomiska berättelser, återvände han hem flera år senare som redaktör, Delhi, Hindustan Times. Han flyttade sedan till Dubai som redaktör för Khaleej Times, Gulf region39s äldsta engelskspråkiga tidning. Han gick med i Genesis Burson-Marsteller vid sin återkomst till Indien 2010 och har tagit firmrsquos affärer till nya områden. Rahul har en mästare i internationella relationer från Fletcher School of Law och Diplomacy, och är på skolans regionala rådgivande styrelse. En produkt från Indian Institute of Mass Communication, New Delhi, har också en doktorsexamen i internationella relationer, ekonomi och handel från Flinders University i Adelaide, Australien. Hans intresse för utrikesfrågor är brett men fokuserat på Kina, Sydostasien och Västasiens ndash-regioner som väsentligt berör Indien. En grundare av Indiens offentliga forum (PAFI), Rahul är för närvarande sekreterare för organisationen av offentliga affärer. En ivrig läsare och resenär, Rahul gillar att dabbla i fotografi och är en självlärd målare.

No comments:

Post a Comment